Blomsterlandet yrkesodlarjord

Hej, köpte Blomsterlandet yrkesodlarjord, och när jag öppnade ena säcken så luktade det väldigt fränt, liknade lukt av slipers. Kan jag lita på att denna jorden håller de krav ni beskriver eller ska jag returnera den. det Jag reagerade också på var att jorden var väldigt svart och inte brun.
Linda Johansson

Kommentarer

  • Hej Linda,

    Tack för att du hör av dig till oss med dina synpunkter. De är viktiga för att vi ska kunna förbättra oss.
    Det är förstås tråkigt att höra att du inte är nöjd med kvaliteten på produkten du köpt hos oss, men
    det är tack vare att du och andra kunder hör av sig som vi får vetskap och också kan agera.
    Du har helt rätt, denna produkt lever inte upp till våra kvalitetskrav. Dessvärre har det gått ut en
    omgång med yrkesjord till vissa butiker, där blandningen inte varit ok.
    Vi har nu lyckats spåra de butiker som drabbats och uppmanat dem att dra tillbaka produkten ur
    sortimentet så att inte fler kunder ska råka ut för samma sak.
    Vi ber verkligen om ursäkt och vill självfallet ersätta dig. Därför är vi tacksamma om du har möjlighet
    att berätta för oss vilken butik du handlat i så att vi kan kontakta dem och berätta om ditt ärende.
    Nästa gång du besöker butiken kan de kompensera dig för kostnaden.
    Stort tack än en gång för ditt engagemang. Vi hoppas kunna vinna tillbaka ditt förtroende för oss. Vi
    hoppas också att du inte ger upp den kommande odlingssäsongen som ligger framför oss.
    Josefin Lundgren
  • Hej, jorden köpte jag i butiken i Kungsbacka. Dessvärre har jag redan använt jorden nu ikväll då jag behövde plantera de blommor jag köpt. Var händer med mina blommor nu? Hur illa är det med denna jorden? Jag köpte blommor och jord för 1400kr och det hade ju varit förfärligt om de skulle bli dåliga eller dö. Jag köpte 3 säckar jord. Hälsning Linda
    Linda Johansson
  • Hej Linda,

    Dina blommor borde inte dö, de som kan vara är att jorden är lite mer blöt och kompakt än den brukar vara vilket gör att den inte håller samma kvalité som den brukar.

    Ha en fin kväll!


    Josefin Lundgren
  • Hej!Ursäkta min sena reaktion, men jag undrar om inte jag också fått tag i dessa säckar. Jag tror det stämmer med tiden (2-3 år sen) när jag köpte dem. Men så klart har jag inte kvittot kvar.
    Jag har upplevt att blommorna blir som cementerade och inte har växt så bra, några har också dött, när jag planterat dem i denna jord. Har också också noterat den gråsvarta färgen. Den har blivit väldigt hård, trots stora barkbitar etc i. Jag har ofta gått och luckrat i krukorna som man annars mest gör i rabatter, fast då inte så ofta.
    Det senaste året har jag blandat upp den med såjord, planteringsjord och småleca, men tycker inte att det blev särskilt bra, hårt ändå. Det har inte slagit mig in tidigare; att det varit fel som jag kunnat reklamera. Nu gick jag in för att ställa frågor om denna jord och hittade detta. Jag började tro att den kanske var gammal redan när jag köpte den.Men det har jag aldrig varit med om förut när det gäller jord – att den blir gammal alltså.
    Jag har fortfarande kvar en hel del jord och ett par oöppnade säckar. Går det att få någon kompensation, trots avsaknad av kvitto? Det står ju på säckarna att det är eran jord.
    Maria
  • Hej Maria, tack för ditt inlägg!

    Den här frågan bör du istället maila in till vår kundservice och adressen är:

    kundservice@blomsterlandet.se

    Med vänliga hälsningar.
    Jacob Nilsson Trädgårdsmästare
För att skriva din fråga i forumet behöver du logga in i Blomsterlandets kundklubb. Logga in här.