Finns det garanti på julgranar?

Jag undrar ifall det finns någon garanti på granar? Den gran vi köpte (rödgran, lyx) tappade alla sina barr helt på vissa grenar redan när vi tog in den. Vi har hanterat den helt efter rekommendation, med ny snittyta, suga vatten i inslussning och den suger vatten som vanligt. Den gick knappt att klä och efter tre dagar inomhus barrar den så mycket som man kan förvänta sig vid Trettonhelgen.  Julgranen är viktig och vi är jättebesvikna på kvaliteten i år. Har köpt hos er förut och varit nöjd, men det här var verkligen inte bra. Hur länge kan man förvänta sig att era rödgranar håller? Är det fem dagars garanti på dem med, som med snittblommor?
//Emma
Emma

Kommentarer

  • Hej Emma,
    Det var tråkigt att höra om granen som såklart borde ha stått betydligt längre innan den börjat att barra. Kontakta butiken där du köpt granen så hoppas jag personalen kan hjälpa dig med reklamation.

    Lycka till!
    Linda Schilén Trädgårdsmästare
För att skriva din fråga i forumet behöver du logga in i Blomsterlandets kundklubb. Logga in här.