Plommonträd Jubileum

Köpte detta träd den 3 maj 2019. Klarade övervintringen något så när. Inga plommon och verkade inte riktigt OK!
Efter senaste vintern kom det knappt i grönska och efterhand blev
allt brunt. Alla knoppar vissnade (både blad och blommor).
Var i kontakt med er I början av sommaren. Ni föreslog då att avvakta
och kolla om det var grönt under barken. Nu har det inte blivit bättre
och det verkar hell vissnat.
Vad skall jag göra nu? Tror att trädet inte har rotat sig ordentligt och
att rötterna har ruttnat. Dricker inte vatten. Jorden ör blöt trots ingen
vattning!
Trädet är planterat i en stor kruka (ca 40 l). Hjälp!
Bästa hälsningar
Per-Ante Myrbrant
Bromölla
tel 0456-27225





Per-Ante Myrbrant

Kommentarer

  • Hej Per-Ante,
    Det var tråkigt att höra om ditt plommonträd. Ta kontakt med butiken där du köpt trädet då all eventuell reklamation av växter och produkter går genom denna. Jag hoppas att allt löser sig till det bästa.
    Linda Schilén Trädgårdsmästare
För att skriva din fråga i forumet behöver du logga in i Blomsterlandets kundklubb. Logga in här.